Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, №23, м. Суми, Сумської області

Протоколу № 7

онлайн-засідання педагогічної ради

Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа I-III ступенів № 23,

м. Суми, Сумської області

від 03.04.2020 року

 

Голова педагогічної ради – Педяш Н.О.

Секретар педагогічної ради – Кравченко Н.В.

Присутні: 65 членів педради

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

  1. Про конкурсний вибір електронних версій оригінал-макетів підручників з інформатики, історії для 7 класу на 2020-2021 навчальний рік закладів загальної середньої освіти (доповідач Дінабур Л.П.)
  2. СЛУХАЛИ:

Дінабур Л.П., бібліотекаря закладу про конкурсний вибір електронних версій оригінал-макетів підручників з інформатики, історії для 7 класу на 2020-2021 н.р. Зав. бібліотекою нагадала присутнім лист МОН України «Про забезпечення виконання наказів Міністерства освіти i науки України від 07 листопада 2019 року №1409 (зі змінами) та від 12 грудня 2019 року №1543» та наказ Міністерства освіти i науки України від 07.11.2019 №1409. Акцентувала увагу на додатку 1 вищезазначеного листа МОН України «Інструктивно-методичні матеріали для здійснення вибору закладами загальної середньої освіти проектів підручників для 7 класів за фрагментами електронних версій ïx оригінал-макетів з кожної назви підручників та оформлення результатів вибору.

Педагоги   повинні    зробити     вибір     підручників,     з     урахуванням альтернативних підручників (на вибір закладу освіти) з кожного предмета в порядку пріоритету, за фрагментами електронних версій ïx оригінал-макетів з кожної назви в електронній бібліотеці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Альтернативні підручники, з урахуванням пріоритету, надійдуть до закладу освіти у випадку, якщо основний чи інший альтернативний підручник не увійде до переліку підручників, що можуть друкуватися за кошти державного бюджету. Власними підписами члени педагогічної ради засвідчать свій вибір. Протягом 2-х робочих днів (06.04 - 07.04.2020 р.) дане рішення повинно буде оприлюднено на сайті закладу освіти.

Дінабур Л.П. зупинилася на тому, що кожен педагогічний працівник закладу освіти має право повідомити на «гарячу телефонну лінію» МОН України (044)248-17-50, (044)248-21-61) чи письмово на поштову адресу МОН України (проспект Перемоги, 10 м. Київ, 01135) a6o інститут модернізації змісту освіти (вул. Митрополита Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035) про вплив a6o бажання третіх осіб вплинути на його волевиявлення щодо вибору підручників чи факт зміни волевиявлення вчителя закладу освіти, в якому він працює.

 

ВИСТУПИЛИ:

Шабло Т.Я., керівник методичного об’єднання вчителів інформатики, яка проінформувала, що вчителями кафедри на онлайн-засіданні методичного об’єднання (протокол № 2 від 31.03.2020 p.) проаналізовані та обрані такі підручники, з урахуванням альтернативних:

  •   Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Казанцева О.П., Стеценко І.В.;
  • «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Морзе Н.В., Барна О.В.;
  • «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.;
  • «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов С.А.;
  • «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Коршунова О.В., Завадський І.О.

 

ВИСТУПИЛИ:

Кузьменко С.П., керівник методичного об’єднання вчителів історії, яка засвідчила, що вчителями кафедри на онлайн-засіданні методичного об’єднання (протокол № 2 від 31.03.2020 p.) проаналізовані та обрані такі підручники, з урахуванням альтернативних:

1.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Сорочинська Н. М., Гісем О. О.;

2.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О.;

3. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Гісем О. В., Мартинюк О. О.;

4.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Васильків І. Д., Островський В. В., Паршин І. Л., Букавин І. Я.;

5.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Пометун О. І., Малієнко Ю. Б.;

6.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Подаляк Н. Г., Лукач І. Б., Ладиченко Т. В.;

7.«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Мороз П. В., Кришмарел В. Ю., Мороз І. В.;

8.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Сорочинська Н. М., Гісем О. О.;

9.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Смолій В. А., Степанков В. С.;

10.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Дрібниця В. О., Щупак І. Я, Бурлака О. В., Піскарьова І. О.;

11.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Гісем О.В., Мартинюк О.О.;

12.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Власов В.С., Паларін О.С., Топольницька Ю.А.;

13.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Свідерський Ю. Ю., Романишин Н. Ю.

14.«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Дудар О. В., Гук О. І., за редакцією Пометун О. І.

15.«Історія України » підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Хлібовська Г.М., Наумчук О.В., Крижановська М.С., Бурнейко І.О..

 

УХВАЛИЛИ:

  1. Надати перевагу в конкурсному відборі підручникам:
    • «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О.;
    • «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Власов В.С., Паларін О.С., Топольницька Ю.А.;
  • «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Морзе Н.В., Барна О.В..
  1. Визначити альтернативними підручники авторів:
  1. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Гісем О. В., Мартинюк О. О.;
  2. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Сорочинська Н. М., Гісем О. О.;
  3. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Пометун О. І., Малієнко Ю. Б.;
  4. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Подаляк Н. Г., Лукач І. Б., Ладиченко Т. В.;
  5. «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Мороз П. В., Кришмарел В. Ю., Мороз І. В.
  6. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Дрібниця В. О., Щупак І. Я, Бурлака О. В.,     Піскарьова І. О.
  7. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Свідерський Ю. Ю., Романишин Н. Ю.
  8. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Гісем О.В., Мартинюк О.О.;
  9. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Смолій В. А., Степанков В. С.;
  10. «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Сорочинська Н. М., Гісем О. О.

 

  1. «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.;
  2. «Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов С.А.;
  3. Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Коршунова О.В., Завадський І.О.;
  4. Інформатика» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти, Казанцева О.П., Стеценко І.В.

 

З. Завідуючій бібліотекою Дінабур Л.П. оформити в паперовому виглядј результати вибору проектів підручників за формою (додаток 2 до листа МОН від 22.01.2020 №1/9-39 «Про забезпечення виконання Haказів Міністерства освіти i науки України від 07 листопада 2019 року №1409 (зi змінами) та від 12 грудня 2019 року №1543» та оприлюднити його на сайті закладу освіти та надати до управління освіти i науки Сумської міської ради до 10.04.2020 року.

 

Голова  педагогічної ради                                                   Н.О.Педяш

Секретар педагогічної ради                                                Н.В.Кравченко

 

 

 

ПРОТОКОЛ № 5

засідання педагогічної ради

комунальної установи Сумська загальноосвітня школа I-III ступенів № 23,

м.Суми, Сумської області

від 04.03.2020 року

 

Голова  педагогічної ради – Педяш Н.О.

Секретар педагогічної ради – Кравченко Н.В.

Присутні: 37 членів педради

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

  1. Про конкурсний відбір підручників для 3 класу закладів загальної середньої освіти (доповідач Дінабур Л.П.)

 

1.СЛУХАЛИ:

Дінабур Л.П., бібліотекаря закладу про конкурсний відбір проектів підручників для 3 класу на 2020-2021 навчальний рік, який проходить  з метою забезпечення здобувачів початкової освіти новим поколінням підручників. Доповідач  ознайомила з наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2019 року № 1409 «Про проведення конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників у 2019-2020 роках (3 клас)». Виступаюча зазначила, що відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17 липня 2019 року № 1002, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 серпня 2019 року за № 902/33873 (далі - Порядок), на II етапі до проведення Конкурсу долучаються ЗЗСО. Перелік конкурсних підручників розміщений в Електронній бібліотеці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Звернула увагу на особливості підручників для 3 класу «Українська мова та читання» та «Я досліджую світ», які необхідно враховувати під час вибору проектів підручників. З огляду на те, що Державний стандарт початкової освіти реалізують дві типові освітні програми, у яких по-різному представлена інтеграція освітніх галузей, на конкурс подано два варіанти зазначених підручників.

Лариса Павлівна ознайомила з Інструктивно-методичними матеріалами для здійснення вибору закладами загальної середньої освіти підручників для 3 та 7 класів за фрагментами електронних версій оригінал-макетів підручників з кожної назви та оформлення результатів вибору й зауважила на необхідності вибору ще й альтернативних підручників з урахуванням пріоритету. Вона наголосила на тому що альтернативний підручник надійде до закладу освіти у випадку, якщо основний не увійде до переліку підручників, що можуть друкуватися за кошти державного бюджету.

ВИСТУПИЛИ:

Волницька В.В., керівник методичного об’єднання вчителів школи І ступеня, яка ознайомила з переліком проектів підручників для 3 класу «Українська мова» та «Я досліджую світ», що розроблені до типової освітньої програми авторського колективу під керівництвом Р. Б. Шияна. Виступаюча констатувала, що підручник автора Сапун Г.М. «Українська мова» та авторів Волощенко О.В., Козак О.П., Остапенко Г.П. «Я досліджую світ» зорієнтовані на інтегроване розкриття усіх змістових ліній програми.

Валентина Володимирівна зазначила, що альтернативними підручниками з предмета «Я досліджую світ» є підручники авторського колективу Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. (Частина І) та Корнієнко М.М., Крамаровська С.М.,       Зарецька І.Т. (Частина 2). Наступними у пріоритеті є підручники        Вашуленко М.С., Ломаковська Г.В., Єресько Т.П., Ривкінд Й.Я., Проценко Г.О. «Я досліджую світ», Большакова І.О., Пристінська М.С. «Я досліджую світ», Грущинська І.В., Хитра З.М. (Частина 1) і Морзе Н.В., Барна О.В. (Частина 2) та підручник авторів Гільберг Т.Г., Тарнавська С.С., Павич Н.Н.

Виступаюча констатувалала, що аналіз структури підручників з української мови, дає пріоритет на вибір ще п’яти підручників: підручник автора   Остапенко Г.С., підручник авторів Большакової І.О., Пристінської М.С., авторів Сапун Г.М., Придаток О.Д., автора Іваниці Г.А., авторів Вашуленко М.С., Дубовик С.Г. (Частина 1) та Вашуленко М.С. (Частина 2) й авторів     Захарійчук М.Д. (Частина 1) та Богданець-Білоскаленко Н.І. (Частина 2)

Кравчук К.П., учитель початкових класів, яка проаналізувала структуру підручників, поданих на конкурс з математики. Ксенія Павлівна зазначила, що сучасним вимогам до уроку математики, з яскравим наповненням, конкретним поділом матеріалу за темами, чіткім виділенням правил відповідає підручник авторів Гісь О.М., Філяк І.В. Альтернативними підручниками, які направлені на реалізацію програми авторського колективу під керівництвом Р. Б. Шияна є підручники автора Лишенко Г.П., автора Оляницької Л.В., авторів    Скворцової С.О., Онопрієнко О.В., авторів Бевз В.Г., Васильєвої Д.В. та автора Заїки А.М.

Леоненко Л.А., учитель початкових класів, яка ознайомила присутніх зі змістом підручників інтегрованого курсу «Мистецтво». Людмила Анатоліївна виділила з поміж восьми поданих на конкурс підручник  авторів Кізілова Г.О.,      Шулько О.А. Запропонувала альтернативні підручники автора Лобова О.В., автора Лємешева Н.А., авторів Островський В.М., Федун Г.П., авторів       Рубля Т.Є., Мед І.Л., Щеглова Т.Л. та авторів Масол Л.М., Гайдамака О.В., Колотило О.М.

Компанієць А.С., учитель англійської мови, яка надала рецензію запропонованим на конкурсі підручникам з англійської мови. Виступаюча зупинилася на детальній побудові кожного з підручників, виділила підручник авторів Герберта Пухти, Ґюнтера Ґернґроса, Пітер Льюіс-Джонс як один із найсучасніших підручників, запропонувала альтернативу надати ще й підручникам авторського колективу Губарєва С.С., Павліченко О.М., автора Будної Т.Б., автора Мітчелл Г.Л.  та автора Карпюк О.Д.

УХВАЛИЛИ:

  1. Надати перевагу в конкурсному відборі підручникам автора Сапун Г.М. «Українська мова», авторів Волощенко О.В., Козак О.П., Остапенко Г.П. «Я досліджую світ», авторів Гісь О.М., Філяк І.В. «Математика», авторів Герберта Пухти, Ґюнтера Ґернґроса, Пітер Льюіс-Джонс «Англійська мова» та авторів Кізілова Г.О., Шулько О.А. «Мистецтво».
  2. Визначити альтернативними підручники авторів:

          «Українська мова»

  1. Остапенко Г.С.
  2. Большакова І.О., Пристінська М.С.
  3. Іваниця Г.А.
  4. Вашуленко М.С., Дубовик С.Г. (Частина 1) та Вашуленко М.С. (Частина 2).
  5. Захарійчук М.Д. (Частина 1) та Богданець-Білоскаленко Н.І. (Частина 2).

         «Я досліджую світ»

  1. Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. (Частина І) та Корнієнко М.М., Крамаровська С.М., Зарецька І.Т. (Частина 2).
  2. Вашуленко М.С., Ломаковська Г.В., Єресько Т.П., Ривкінд Й.Я., Проценко Г.О.
  3. Грущинська І.В., Хитра З.М. (Частина 1) і Морзе Н.В., Барна О.В. (Частина 2)
  4. Гільберг Т.Г., Тарнавська С.С., Павич Н.Н.
  5. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Хомич О. Л., Гарбузюк І. В., Андрук Н.В., Василенко К.С.

         «Математика»

  1. Лишенко Г.П.
  2. Оляницька Л.В.
  3. Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.
  4. Бевз В.Г., Васильєва Д.В.
  5. Заїка А.М., Тарнавська С.С.

         «Англійська мова»

  1. Губарєва С.С., Павліченко О.М.
  2. Будна Т.Б.
  3. Мітчелл Г.Л., Марілені Малкогіанні
  4. Карпюк О.Д.

         «Мистецтво»

  1. Лобова О.В.
  2. Лємешева Н.А.
  3. Островський В.М., Федун Г.П.
  4. Рубля Т.Є., Мед І.Л., Щеглова Т.Л.
  5. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Колотило О.М.

 

Голова  педагогічної ради                                                   Н.О.Педяш

Секретар педагогічної ради                                                Н.В.Кравченко

 

40034, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 36
P: (0542) 32-48-32 sumy.school23@ukr.net