ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ
ДОВІДКА
про Сумську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №23
Педяш Наталія Олегівна – директор школи; народилася 20 червня 1971 року, освіта вища – закінчила Сумський державний педагогічний інститут ім. А.С. Макаренка у 1993 році,Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти «Управління навчальним закладом», учитель української мови та літератури, має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», «старший учитель», стаж роботи на посаді директора – 15 років, загальний педагогічний стаж – 28 років.
1.Загальні відомості про заклад
Адреса: 40034, м. Суми, проспект Михайла Лушпи, 36; телефон (0542) 32-48-32, е-mail: sumy.school23@ukr.net
Дата створення закладу, його особливості
|
Мало навчати. Мало виховувати. Мало розуміти. Треба любити! Немає загадки таланту – Є вічна загадка Любові… Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І -ІІІ ступенів №23 м.Суми, Сумської області розпочала діяльність у вересні 1988 року. Школа — зосередження добрих почуттів, витончених переживань, веселкових спогадів про золоте дитинство. Школа – вічне вогнище краси. У спогадах кожної людини вона зберігається, як краса дитинства, краса думки, краса пізнання, краса благородного вчинку, краса мудрості. І якщо в когось зі школою пов’язані певні прикрощі, — відкиньте їх геть. Згадайте, як вперше ви прийшли до школи. Де у вісімдесяти шести класів навчалось дві тисячі сімсот п’ятдесят учнів. У 2018 році Сумській середній школі №23 — тридцять років. Протягом цього періоду іі славили три тисячі вісьмсот п’ятдесят сім випускників. Відомими науковцями, керівниками установ, видатними спортсменами, бізнесменами ставали педагоги та вихованці . Але найбільше тішить нас, що всі, від професора до робітника, з теплотою відгукуються про школу, з гідністю називають себе вихідцями двадцять третьої… Сьогодні – це сучасна школа, метою діяльності якої є створення максимально комфортного освітнього середовища , де кожна дитина вчиться мистецтву жити, творити та проектувати власне життя. Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа № 23 – це навчальний заклад якому довіряють… Збалансоване поєднання молодості й мудрості й досвіду утворює колектив педагогів, серед яких старші вчителі, учителі-методисти, відмінники освіти України, переможці та лауреати конкурсу «Учитель року». Ми – координаційно-тренінговий центр освітнього проекту «На крилах успіху», базовий загальноосвітній заклад всеукраїнського експерименту з упровадження науково-педагогічного проекту «Школа майбутнього». Ефективна команда максимально наближує навчання до запитів і потреб сьогодення: 4 профілі навчання 3 предмети поглибленого вивчення Партнерство з Сумським державним університетом. Двадцять третя – освітня установа, що вчить бути небайдужими… Участь у благодійних ярмарках, акціях, концертах, військово-прикладних змаганнях, краєзнавчих іграх, організація зустрічей з учасниками бойових дій, уроки мужності, робота над проектами «Місток поколінь», «Передай мені память», співпраця з громадськими організаціями формує у молодого покоління почуття високої патріотичної свідомості. Ми - школа-родина. Активна участь батьків у проведенні колективних подорожей, сімейних змагань формує моральні і духовні цінності. «Від школи до дому, від роду до роду, від родини до нації – наголошують діти, педагоги, батьки». Школа № 23 – осередок здоров`я, щастя, радості й повноцінного життя батьків, учителів, дітей. У центрі виховної роботи є особистість, її нахили, здібності, бажання, інтереси. Спортивний клуб «Олімп - 23», гуртки патріотичного спрямування, вокальний ансамбль, хор, хореографічний колектив, театральна студія, євро клуб, клуб шкільних ініціатив задовольняють потреби учнів у позашкільній діяльності. Моя школа як мрія… Мрія про сучасну освіту, Про унікальність кожного і всіх, Про реалізацію творчих здібностей, Про високу духовність, Про родинні зв’язки, Про особливий шкільний дух… Ми не намагаємося стати кращими за всіх, ми просто працюємо, щоб бути завтра кращими за нас сьогоднішніх.
|
Форма власності
|
Заклад знаходиться в комунальній власності Сумської міської ради. |
Основні напрями діяльності |
Місія школи № 23 полягає в тому, щоби створити найбільш сприятливі умови розвитку для всіх дітей: обдарованих, з прихованим потенціалом, тих, хто потребує корекції, з урахуванням розходжень їхніх схильностей та здібностей. Освіта, яку одержують учні, що тут навчаються, - повинна забезпечити їх самореалізацію сьогодні й у майбутньому; - покликана адаптувати дітей та юнацтво до швидкоплинного життя в досить непростих, часом драматичних обставинах . - повинна створити передумови для успішного майбутнього за допомогою індивідуалізації навчального процесу, компетентнісного підходу і впровадження нових освітніх технологій.
Педагогічний колектив Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23, м. Суми, Сумської області працює над науково-методичною проблемою «Професійна компетентність педагога як одна з умов успішного формування ключових компетенцій учнів». Цілеспрямована робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою є одним із домінуючих чинників примноження перспективного педагогічного досвіду. Постійно підвищуючи професійний рівень, учителі закладу працюють над підвищенням якості навчально-виховного процесу, свої творчі надбання та досягнення популяризують на різних педагогічних заходах: конкурсах, виставках, конференціях, семінарах міського та обласного рівня, досягаючи при цьому позитивних результатів. Адміністрація школи стимулює участь педагогів у розробці власних проектів, мультимедійних презентацій, освоєння засобів комунікації, використання інформаційних технологій. За рахунок варіативної складової ведуться курси за вибором, факультативи з предметів математичного, гуманітарного циклів. З 8-го класу починається поглиблене вивчення математики, англійської мови, української мови, у 10-11 класах профільне навчання здійснюється в математичному, філологічному, технологічному класах. Виховна система нашої школи – це складна психолого - соціопедагогічна сукупність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи. Тому завданням школи як навчально-виховного закладу є не тільки необхідність озброїти учня певною сумою знань, умінь і навичок, а й забезпечення позитивної соціальної адаптації молоді до умов існування в сучасному суспільстві. Виховна робота в навчальному закладі здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», які наголошують, що основною метою освіти є формування всебічно розвиненої особистості як найвищої цінності суспільства. Науково-методичною радою інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради схвалено роботу педагогічного колективу школи над проблемою «Взаємодія сім’ї, школи, громадськості в родинному вихованні учнів» та визначено школу базовим навчальним закладом з питання впровадження родинно-сімейного виховання. З 01.09.2012 року на базі школи проводиться регіональний експеримент з питання впровадження родинного сімейного виховання. Критеріями впливу на соціальну поведінку дітей є свідоме виконання ними основних нормативних документів школи: Статуту школи, правил внутрішнього розпорядку, у яких визначені основні права та обов’язки учнів. На основі цих документів розроблені «Правила для учнів». Взаємодія з учнями здійснюється на основі особистісно-орієнтованого підходу, що сприяє глибокому вивченню індивідуальних особливостей і якостей дитини. Узагальнена інформація про школярів зводиться в соціальні паспорти класів. Діяльність євроклубу «Euroteens» спрямована на вивчення європейських цінностей та виховання лідерських якостей у молоді, а також поглиблення їх знань про Європу, Європейську інтеграцію країн, історію, географію, культуру, мистецтво, науку, мотивацію до вивчення іноземних мов. Традиційним у закладі стало проведення загально- шкільного конкурсу «Зоряний простір» для учнів 1–11 класів, конкурсу військово – патріотичної пісні серед учнів 10 – 11 класів, свята «Я - першокласник», родинного свята для 5 – х класів, сімейного конкурсу «Тато, мама, я – спортивна сім’я», Дня відкритих дверей для класів із поглибленим вивченням предметів, підсумкового шкільного фестивалю «Травневий зорепад», де батьки не лише глядачі, а й активні учасники дійства. Гордістю школи є спортивні досягнення учнів. У закладі існує спортивний клуб «Олімп – 23». Свої творчі здібності та уподобання школярі розвивають у гуртках та спортивних секціях. З 2013 року КУ Сумська ЗОШ № 23 включена до складу мережі шкіл Олімпійської освіти. У 2017-2018 навчальному році збільшилася кількість учнів, які відвідують спортивні гуртки, секції. Учнівська молодь бере участь у спортивних заходах:
|
2. Основні показники результативності діяльності
Стимули конкурентоспроможності спонукають працівника до професійної майстерності та підвищення кваліфікації і задовольняють природню потребу людини бути кращим серед інших. Педагогічні працівники беруть участь у фахових конкурсах «Учитель року», «Золоте серце», «Територія творчості», "Соняшник - учитель", конкури педагогічної майстерності серед педагогів – організаторів.
Кращі методичні наробки вчителів із досвіду роботи, їх дослідницькі пошуки узагальнюються на міському, обласному рівнях. Учителі закладу активізували роботу щодо підготовки до друку науково-методичних матеріалів з власного досвіду у фахових виданнях.
Значному підвищенню рівня науково - методичної роботи сприяють семінари та заходи міського та обласного рівнів, які проведені на базі школи, для вчителів міста області. Адміністрація школи є активним учасником міського проекту «Методичні мости – шляхи до співпраці». Учителі школи беруть активну участь у роботі міських творчих груп, лабораторій, консультпунктів з питань упровадження інноваційних освітніх технологій, комісії конкурсів, олімпіад.
Школа співпрацює з вищими навчальними закладами міста, є базовим майданчиком Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти для підготовки педагогічних працівників області та майданчиком Сумського державного педагогічного університету ім. А.С.Макаренка для проходження студентами педагогічної практики.
Стабільні результати показують учні нашого закладу у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад. Значних результатів досягли наші вихованці у Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах «Гринвіч», «Пазл», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Патріот», «Лелека», «Геліантус», «Бобер», Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, конкурсах «Диво калинове», «Рідна Сумщина», «Молодь обирає здоров’я», конкурси знавців англійської мови, конкурси «Написання ессе» англійською мовою при факультеті іноземної та слов`янської філології СДПУ ім.А.С.Макаренка, у різноманітних обласних та районних турнірах, змаганнях, фестивалях, акціях. Учні розробили і реалізували значну кількість проектів з різних напрямків виховної роботи.
Участь у виставках:
- Дев’ята Міжнародна виставка «Інноватика в сучасній освіті» та Шоста Міжнародна виставка освіти за кордоном «World Edu» (24.10.2017-26.10.2017 року, м. Київ).
- Дев'ята міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти-2018» (15.03.2018-17.03.2018, м. Київ).
- Міська благодійна виставка дитячих малюнків «Добро очима дітей» (ІІІ місце).
- Міська виставка – конкурс декоративно – ужиткового мистецтва «Новорічний сувенір» (ІІІ місце).
- Міська виставка – конкурс декоративно – ужиткового мистецтва «Паперові дива» (ІІ місце).
- Міський фестиваль декоративно – ужиткового мистецтва «Барви дитинства» (І місце).
- Міський етап Всеукраїнської виставки – конкурсу технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість тобі, Україно!» (І місце).
Участь у фестивалях:
- Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої творчості «Чисті роси», номінація «Співограй» (І місце).
- Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої творчості «Чисті роси», номінація «Хореографічне мистецтво» (ІІІ місце).
- VІ міський екологічний конгрес «Краса Землі у твоїх руках». Конкурс – захист науково – дослідницьких робіт (секція «Вивчення народних традицій раціонального природокористування») (ІІ місце).
- Обласний етап форуму «Природа – національне багатство України» (ІІІ місце).
- Міський, зональний етапи Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежних (І місце, ІІІ місце).
- Відкритий публічний захист учнівських хімічних проектів екологічного спрямування – фіналістів міського фестивалю-конкурсу (ІІ місце).
Участь у акціях:
- Міський освітній проект «Екологічний марафон», Акція «Годівничка» (ІІ місце)
- Акція «До світлого дня – добрі вчинки» (День Св. Миколая).
- Участь у акції «Малюнок захиснику Вітчизни».
- Акція доброчинності «Просто так» до міжнародного дня спонтанного прояву доброти (допомога людям похилого віку).
EdCamp ((не) конференції):
- Регіональна (не) конференція для шкільних педагогів афілійований міні-EdCamp Sumy. «Школа для життя: біотичні виміри». Конгрес-центр СумДУ. 23.02.2018 рік.
- Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів міні-EdCamp Nizhin за темою «Вчительство у реаліях Нової української школи: професійне перезавантаження» (21.04.2018 року, м. Ніжин).
- Регіональна неконференція для шкільних педагогів. Афілійований міні-EdCamp Konotop. Від партнерства до лідерства. Школа успіху. 28 квітня 2018 року.
- Магістральний міні-EdCamp «Оцінювання, яке допомагає учнівству навчатися» (18.11.2017 року, м. Шостка).
- Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів афілійований міні-EdCamp Kyiv EdCoach School за темою «Різноманіття освіти – шлях до розкриття потенціалу у щасливому освітньому просторі» (25.03.2018 року, м.Київ).
Педагогічний колектив школи - це ефективна команда, яка працює творчо й самовіддано, вбачає головним своїм завданням створення дитині умов для її самовизначення й самовираження, максимальне наближення процесу навчання до запитів і потреб сьогодення.
Ми не намагаємося стати кращими за всіх, ми просто працюємо, щоб бути завтра кращими за нас сьогоднішніх.